Checkered Cake

Kalau gatei tangan takde kerje, inilah jadinya. Antara kek yang mengujakan hati untuk membuatnya. Tapi sejak2 Iman tak boleh nak makan kek, saya cuma tinggal teruja nak buat. Teruja nak makan tu macam takdelah pulak. Hoho. Apapun, kek yang asal

Continue reading »

Kek Span Kopi

  Salah satu hari di hujung minggu tak kira samaada Sabtu ataupun Ahad, adalah wajib bagi saya untuk overhaul rumah. Masa ni lah separuh hari akan diperuntukan untuk mengemas rumah kecil kami itu. Dari mencuci tandas, menvakum lantai, mengemop lantai,

Continue reading »

Kek Coklat Pisang

Hujung minggu memang pulang ke Meru melawat Mama. Sekali Mama bagi pisang banyak gila~!! Wallah~! Pisang tanam depan rumah je. Sampai monyet2 depan rumah pun dah tak lalu nak makan dah. Lepas buang kulit segala, sekilo saya gunakan untuk buat

Continue reading »